Kalça Hastalıkları Tedavisi

KALÇA KİREÇLENMESİ /KOKSARTROZ (KALÇA OSTEOARTRİTİ) VE KİNEZİTERAPİ İLE TEDAVİ

Koksartroz diğer adıyla kalça kireçlenmesi, büyük kalça eklemlerinin deformesi sonucu oluşur. Yani kalça kireçlenmesi, kalça ekleminde bulunan eklem kıkırdağının soyulması ve incelmesi sonucu alttaki kemiklerin birbirine sürtmesiyle ortaya çıkan ağrılı bir hastalıktır.

KOKSARTROZ NEDENLERİ NELERDİR?

• Çocukluk döneminde tedavi edilmemiş kalça travması;
• Halk dilinde leğen kemiği olarak bilinen pelvisin fizyolojik konumunu değiştiren, omurga eğriliği;
• Eklemlerdeki distrofik değişiklik;
• Hareketsiz yaşam tarzı;
• Sürekli oturarak iş yapmak;
• Uzun süre dikey konumunu korumak, uzun mesafeli yürüyüşler yapmak, sürekli ayakta kalmak;
• Kas yetmezliği.

Kalça kaslarının fonksiyonları bozulduğunda, kalçadaki yükü alt ekstremite kasları dengelemeye çalışır. Bu da sürekli sırt ağrısı yaşanmasına neden olur. Uzun vadede tedavi önlem alınmazsa sakatlığa yol açabilir.

KALÇA KİREÇLENMESİ BELİRTİLERİ

Koksartroz belirtileri genel olarak ağrı ile başlar. Eğer vücudunuzda aşağıdaki bu belirtilerden bir ya da bir kaçı gözlemleniyorsa mutlaka uzman doktora görünün:

• İlk olarak kasık bölgesinde kendini hissettiren sertlik ve ağrı
• Daha sonra hissedilen ağrı yayılabilir
• Tedavi edilmediği takdirde artan ve şiddetlenen ağrılar olarak seyretmeye devam eder.
• İleri evrelerde hareket kabiliyetinde azalma

YENİ NESİL FİZİK TEDAVİ İLE KALÇA KİREÇLENMESİ (KOKSARTROZ) TEDAVİSİ

Kineziterapi, koksartroz tedavisinin efektif metodunun temelini güçlü antrenmanlar oluşturur. Hastaya özel olarak planlanan egzersiz programı ile doğru ve ölçülü bir tedavi uygulanır.
Kineziterapi egzersizleri ile:
1. Pelvis (legen kemiği) kasları iyileşmeye başlar, koksartroz (kalça kireçlenmesi) gelişimi yavaşlatılır;
2. Venöz tıkanıklık azalır ve venöz kan akışını arttırır;
3. Periartiküler yani eklem böylesinde bulunan kaslara kan temini uyarılır, eklem beslenmesi iyileşir.

Kineziterapi egzersizleri ile eklemlere artarak devam eden tarzda yüklenen yük ve uygulanan egzersizler, eklemlerde metabolizmanın iyileşmesine ve ağrıların kaybolmasına imkan sağlar.

Yapılan güçlü egzersizlerin bir sonucu olarak kalça kireçlenmesinin ilerlemesi durdurulabilir ve osteoporoz da ortadan kaybolur. Kineziterapi sayesinde, ağrıyı azaltan endorfinin vücutta büyük miktarda üretimi gerçekleşir. Eklemin kas ve bağlarının esnekliği artar.

KİNEZİTERAPİ EGZERSİZLERİ NASIL UYGULANIR?

Yeni Nesil Fizik Tedavi Merkezi’mizde kineziterapi yöntemi ile kalça eklemi üzerinde etkili olan özel simülatörler kullanılır. Uzman doktorumuz tarafından yapılan detaylı tanı muayenesinden sonra hastayla özel olarak ilgilenecek fizyoterapist, uygulanacak egzersiz programını hazırlar. Kişiye özel hazırlanan bu tedavi programı, hastalığın seyri ve hastanın fiziksel özellikleri göz önünde bulundurularak planlanır.

Tedavi seansları başladıktan sonra hareketlerin miktarı yavaş yavaş, sıkı ve tıbbi gözetim altında fizyoterapistler tarafından artırılır. Kineziterapi sadece hastalığa değil vücudun tamamına etki eden, tüm vücut kapsamlı bir tedavi programıdır. Bu nedenle tüm kaslara belirli miktarlarla artan yük sonrası canlılık artar, bağışıklık sistemi uyarılır ve hasta kendini çok iyi hissetmeye başlar.

KİNEZİTERAPİ KOKSARTROZ HASTASI YORUMU

Jülide Hanım / 65 yaşında
Şikayet: Kalça Kireçlenmesi / Koksartroz

“Bana birkaç sene önce koksartroz tanısı konulmuştu. Kalça eklemim de sürekli ağrıyordu, doğru düzgün hareket edemiyordum. Aileme yük olmaya başlamıştım, çok ağrım vardı. Oğlum Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezi’ne getirdi. Benden hiçbir şey esirgemez, çok ilgileniyor. Buradaki tedavim iki ay kadar sürdü. Gerçekten hissedilir derecede iyileşme kaydettim. Hareket kabiliyetim yükseldi, ağrılarım büyük oranda azaldı. Hasta kabul servisindeki görevliler, doktorlar çok iyiler, ilgililer. Yeniden yürüyebileceğimi düşünmemiştim. Klinik personeline buradan çok teşekkür ederim. Klinik ortamı hafif müzik eşliğinde çok olumlu etki yaratıyor. Her seanstan sonra sauna terapisi alabiliyorsunuz. Tedavi etkisini çok iyi pekiştiriyor. Kliniğin yanında otopark olması da bir avantaj, oğlum beni seanslara rahat getirip götürüyordu. Sağlığımıza gösterdiğiniz ilgi ve alaka için tekrar teşekkürler.”

Tüm hasta yorumları için tıklayın!

Kalça osteoartriti diğer adıyla kalça kireçlenmesi ve kineziterapi tedavi yöntemi hakkında daha detaylı bilgi isterseniz “Osteoartritlerin Tedavisi” isimli makalemizi okuyabilirsiniz.
Daha detaylı bilgi edinmek veya uzman doktorumuzdan randevu talep etmek için (0212) 541 62 60 nolu telefon numaramızı arayabilirsiniz.

Sorularınız için