Kalça Hastalıkları Tedavisi

Kalça Osteoartriti (Koksartroz) ve Kineziterapi

Koksartroz , büyük kalça eklemlerinin deforme artrozudur. Hastalığın uzun ve ısrarlı süreci sonrası eklem kıkırdağı ve eklem çevresindeki dokular zarar görür. Sonuçta biz alt ekstremitemizin hareketini kalça ekleminde olan küre şeklindeki bağlantı ile sağlarız.

Koksartrozun nedenleri şunlardır:

• Çocukluk döneminde tedavi edilmemiş kalça displazisi;
  • Pelvisin fizyolojik konumunu değiştiren, omurga eğriliği;
  • Eklemlerdeki distrofik değişiklik;
  • Sedanter yaşam tarzı;
  • Sürekli oturarak iş yapmak;
  • Uzun süre dikey konumunu korumak, uzun mesafeli yürüyüşler yapmak, sürekli «ayak üzerinde» olmak;
  • Kas yetmezliği.

Kalça kaslarının fonksiyonları bozulduğunda, kalçadaki yükü alt ekstremite kasları dengelemeye çalışır ve bu da sürekli sırt ağrısına neden olur. Sonuçta işlerliğinin kaybı sakatlığa yol açabilir.

Kinezoterapi, koksartroz tedavisinin efektif metodunun temeli, güçlü antrenmalara dayalıdır.

Düzgün hareket ile:

• Pelvis kasları iyileşmeye başlar, koksartroz gelişimi yavaşlatılır;
  • Venöz yatakta tıkanıklık azalır ve venöz kan akışını arttırır;
  • Periartiküler kaslara kan temini uyarılır, eklem beslenmesi iyileşir.

Bu nasıl olur?

• Eklemlere aratrak devam eden tarzda yüklenen yük ve ard arda uygulanan egzersizlerin sonucu eklemlerde metabolizma iyileşir ve ağrı kaybolur.
  • Buna ek olarak, güçlü egzersizin bir sonucu olarak o bölgede testosteronun büyük bir akını olur, ve bu da daha iyi kalsiyum emiliminin bir göstergesidir. Bir başka ciddi bir tehlike olan osteoporoz da ortadan kaybolur.
  • Ayrıca ağrıyı azaltan endorfinin büyük miktarda üretimi gerçekleşir.
  • Eklemin kas ve bağlarının esnekliği artar.

Kalça Osteoartriti (Koksartroz) Tedavisinde Kineziterapinin Rolü

Merkezinde kalça eklemi üzerinde yavaşça etkili olan özel simülatörler kullanılır. Onlar öyle bir şekilde ayarlanmıştır ki hareketin amplitüdi kesinlikle doğrudur. Hareketlerin miktarı yavaş yavaş, sıkı ve tıbbi gözetim altında eğitmenler tarafından artırılır.

Unutmayın, kineziterapi tüm vücut kapsamlı bir tedavi programıdır. Bu nedenle tüm kaslara belirli miktarlarla artan yük sonrası canlılık artar, bağışıklık sistemi uyarılır.

Eğer hastalık ameliyatsız tedavi edilemez aşamasına gelmişse kineziterapi programı ameliyatın komplikasyonsuz geçmesinde ve sonrasında ise hızlı ve efektif rehabilitasyonun sağlanmasında yardımcı olur. Bazı durumlarda ise eğitim yardımıyla operasyonlar önlenebilir.

RANDEVU VE UZMAN GÖRÜŞÜ ALMAK İÇİN (0212) 541 62 60