Diz Osteoartriti (Gonatroz) Tedavisi

Diz Eklem Hastalıkları

DİZ OSTEOARTRİTİ /GONARTROZ (DİZ KİREÇLENMESİ) VE KİNEZİTERAPİ

Gonartroz diz ekleminin kireçlenmesi hastalığıdır. Diz ekleminin dejeneratif süreci olan bu hastalık oldukça yaygındır. Özellikle 50 yaş üzerindeki kişilerde sıkça görülebilir. Yeni nesil fizik tedavi yöntemi olan kineziterapinin bu hastalığa bakış açısı; yanlış, dengesiz ve orantısız hareket etmek ya da tamamen hareketsiz yaşam tarzını benimseyerek, kas, bağ ve tendonların zayıflaması ve kayba uğramasıdır.

DİZ OSTEOARTRİTİ HANGİ DURUMLARDA ORTAYA ÇIKAR?

Dizde kireçlenme yaygın bir rahatsızlıktır. Peki kireçlenme hangi durumlarda ortaya çıkar. İşte hastalığın gelişme riskini artıracak bazı faktörler vardır:
Yaş Faktörü: Osteoartrit yaygın olarak orta ve ileri yaş hastalığıdır. 40 yaşından önce görülmesi oldukça nadir olan bu hastalıkta eklem kıkırdağından dejeneratif değişiklikler oluşmaya başlar.
Cinsiyet Faktörü: Gonartroz hastalığı, nedeni tam olarak bilinememekle beraber erkeklere oranla kadınlarda daha sık görülmektedir.
Genetik faktörler: Daha çok el osteoartritinde kalıtımsal faktörlerin büyük rol oynadığı bilinse de kireçlenme genel olarak genetik faktörlere bağlı olarak görülebilir.
Fiziksel Faktörler: Küçük travmalar veya fazla kilolar eklemin yük taşıma yeteneğini bozarak kıkırdak yıkımına neden olabilir.

Bu faktörlerin yanı sıra romatoid artrite bağlı gelişen romatizmal hastalıklar diz kireçlenmesi riskini artırırlar.

DİZ KİREÇLENMESİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

Dizde Ağrı: Diz kireçlenmesi belirtileri genel olarak ağır gelişir. İlk olarak hissedeceğiniz belirti, diz de ağrı şeklinde olur. Önceleri sadece hareket sırasında başlayan ağrılar, (örneğin, merdiven çıkarken ağrı hissetmeniz gibi) zamanla kendini daha sık hissettirmeye başlar.
Hareket Kısıtlığı: Hastalığın ilerleyen zamanlarında görülen ve yaşam kalitesini büyük ölçüde etkileyen önemli bir belirtidir. Bazı durumlarda dizde şişlik gözlenebilir. Nadir bir durum olarak diz de şekil bozukluklarıyla da karşılaşmanız mümkündür.

Eklem kireçlenmesi (Osteoartrit) tedavi edilmediği takdirde ilerleyen bir hastalıktır.

DİZ KİREÇLENMESİ TEDAVİSİ İÇİN YENİ NESİL FİZİK TEDAVİ: KİNEZİTERAPİ

Diz osteoartriti (gonartroz) üç aşamada gelişme seyreder ve tedaviye ne kadar erken başlarsanız o kadar iyidir. Kineziterapi yeni nesil bir fizik tedavi yöntemidir ve semptomları ortadan kaldırmaya yönelik size özel bir gonartroz tedavi programı planlar. Detaylı şekilde doktor muayenesinden geçtikten Fizyoterapist eşliğinde modern rehabilitasyon aletleriyle uygulayacağınız egzersizler sayesinde kurtarılması gereken kaslar geri kazanılır. Bu sayede hareket kısıtlığından ve ağrılardan kurtulabilirsiniz.

Kineziterapi sayesinde yalnızca var olan hastalığınızdan kurtulmayacak, daha sonra oluşabilecek kas, eklem ve omurga hastalıklarına da önleyici bir barikat kuracaksınız. Düzenli uygulanan kineziterapi egzersizleri yaşam kalitenizi arttırarak sizi özgürleştirir.

Kineziterapi tedavi yöntemleri hakkında daha detaylı bilgi edinmek ya da uzman doktorumuzdan randevu almak için (0212) 541 62 60 nolu numaramızı arayabilirsiniz.

Sorularınız için