Derin Kas Koreksiyonu ile Boyun Tedavisi

Sağlık Bakanlığı’na bağlı kliniğimizde kullanılan patentli tedavi yöntemi ile boyun ağrısı, baş ağrısı, gerginlik, kronik iskemik beyin hastalığı, vejetatif damar distonisi (nörosirkülatuvar asteni), hipertansiyon gibi pek çok hastalığın tedavisi yapılmaktadır.

Beyindeki iskemik süreçlerin başlamasına ve sürmesine yol açan temel etken derin boyun kaslarının durumudur. Yapılan çalışmalar, olgun ve ileri yaşlardaki kişilerin çoğunluğunda derin boyun kaslarının sürekli spazm halinde olup beyni besleyen damarları sıkıştırdığını ortaya koymuştur. Boyun kaslarının zayıflığına bağlı olarak gelişen beyin omurilik sıvısı dolaşım bozukluğu bellek (hafıza) zayıflığı, sallantılı yürüyüş, baş bölgesinde gelip geçici uyuşma olguları gibi belirtileri beraberinde getirir.

DERİN OMURGA KASLARI KOREKSİYONU İLE MASAJ ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Her doktor osteokondroz (kireçlenme) tanısı konulmuş bir hastaya boyun masajının gerekliliğini vurgular. Ancak şu da bir gerçek ki her masajdan aynı etkiyi beklemek imkansız! Nitekim ileri dönem olgularda bilinçsizce yapılan masaj hareketleri ile sorunlu bölge “iyice yerinden oynatılarak” ağrı daha da şiddetlenebiliyor. Derin boyun kasları korreksiyon yöntemini geliştiren kineziterapi uzmanları basit masajın ötesine giderek çok daha etkili bir yöntem belirlemişlerdir.

Osteokondroz (kireçlenme) olgusunda omurga atardamarına binen yük nedeniyle beyne kan gitmesi zorlaşır. Özel geliştirilen masaj yönteminde doktor, belirlenen usule uygun olarak çok dikkatli bir şekilde boynun derin kaslarını ve yanından geçen atardamarları elleri ile etkilemeye başlar. Bunun sonucunda damarların sıkışmasına neden olan derin kas spazmları giderilmiş olur. Kişinin hafıza durumunda, yürüyüş dengesinde ve kan basıncında iyileşme gözlemlenir. Ayrıca boyun ve baş bölgesinde ki geçici uyuşmalar da tamamen kaybolur ve hasta sağlık durumunda önemli bir düzelme hissetmeye başlar.

YENİ NESİL FİZİK TEDAVİ FARKIYLA KİNEZİTERAPİ

Derin Kas Koreksiyonu ile Boyun TedavisiSöz konusu hastalık grubuna yönelik uygulanan tedavi stratejisinde; miyofasiyal tetik noktalara parmak bastırılır ve lokal etkili egzersiz aletleriyle de derin boyun kasları uyarılır. Bu tedavi yöntemi ile beyindeki arteriyel geliş ve venöz dönüş bozukluğunun giderilmesi amaçlanmaktadır.

Sadece spazm gidermek yeterli değildir. Aynı zamanda sürekli gerilim altında kalmaya alışmış olan boyun kaslarının gevşek olmaya alıştırılması gerekir.

Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezimiz uzman doktorumuz, özel muayene teknikleri ve rehabilitasyon ekipmanlarında uygulanacak testler ile muayenenizi gerçekleştirir. Ardından size özel bir tedavi programı oluşturulur. İlaç kullanımı gerektirmeyen bu tedavi programı ile derin boyun kasları korreksiyonu ve fizyoterapistler eşliğinde egzersiz hareketleri uygularsınız. Kineziterapi adı verilen bu yeni nesil fizik tedavi sayesinde, hem hastalığınızdan kurtulacaksınız hem de vücudunuzu tüm eklem, omurga, kas ve tendon hastalıklarına karşı dirençli hale getireceksiniz.

Kineziterapinin uyguladığı boyun tedavi yöntemi olabilecek en olumlu ve sağlıklı tedavi şeklidir.
Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezi’ndeki egzersiz salonunda gerçekleştirilen fiziksel aktiviteler kinezioloji eğitmen-doktorun gözetim ve kontrolünde uygulanmaktadır. Gerekli durumlarda, kişinin somatik(bedensel) durumuna göre uygulamada kardiyoloji uzmanının desteği de sağlanmaktadır.

Kineziterapi’nin tedavi ettiği hastalıklar listesini görmek için tedavilerimiz bölümüne göz atabilirsiniz. Ayrıca kineziterapi yöntemi hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak veya uzman doktorumuzdan randevu talebinde bulunmak için (0212) 541 62 60 nolu telefon numaramızı arayabilirsiniz.

Web sitemiz üzerinden online randevu için tıklayın!

Sorularınız için: