EBEVEYNLER DİKKAT: ÖĞRENCİLERDE SIK GÖRÜLEBİLEN SKOLYOZ TARAMASINI YAPTIRDINIZ MI?

Uzmanlara göre hareketsiz yaşam tarzı sadece yetişkinler için değil, çocuklar için de ciddi tehlike arz etmektedir. Hareketsizliğin yanı sıra taşınan ağır çantalar, modern çağ sorunlarından biri olan bilgisayar başında saatler geçirilmesi ve bunun gibi pek çok neden çocuklarımızın ciddi omurga problemleri yaşamalarına kapı açar. Bugün ortopedi uzmanlarının okul öğrencilerinde (özellikle yoğun büyümenin olduğu 6-8 yaş ve 10-12 yaş arasında) sıklıkla teşhis ettiği durum, skolyoz yani omurganın yana doğru eğrilidir. İstatistik verilerine göre ortaokul ve lise öğrencilerinin %40 -70'inde ciddi bir tedavi gerektiren omurga deformitesine rastlanmaktadır.

SKOLYOZ ÇOCUKLARDA CİDDİ SORUNLARA NEDEN OLABİLİR!

Omurganın, yapısı itibariyle kendi kendini simetrik şekilde tutma özelliği yoktur. Bu görevi vücut kasları yerine getirir. Omurganın doğru pozisyonda durabilmesi için de ciddi bir kas gücü gerekmektedir. Kasların gücü yetersiz kaldığı zaman omurga eğrilmeye başlar. Uzun süre ders masasında oturan ya da altı ay boyunca bilgisayar başında zaman geçirmiş çocuklarda omurgada oluşan gerilim sonucu, yürüyüş bozukluğu gözlemlenir. Ayrıca skolyoz eğriliğine bağlı olarak baş ağrıları, daha sık hastalanma, kalp, solunum ve sindirim sorunları, bağırsak ve mide hastalıkları gibi durumlar gözlemlenebilir. Çünkü omurga eğriliği iç organlara basınç yapar.

skolyoz

İç organların fonksiyon bozuklukları neticesinde kan akışında oluşan düzensizlik ağrı ile birlikte seyreden çeşitli beyin sorunlarına da yol açar. Omurga eğriliğinin sebep olduğu rahatsızlıkların yukarıda belirtilenlerden çok daha fazla olabileceğini unutmamalısınız.

Göz, üst solunum yolu, alt solunum yolu, kalp damar sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistemi (şeker), böbrek üstü bezi, mesane, üreme sistemi (kısırlık riski) gibi iç organlara omurga rahatsızlıkları zarar vermektedir.

KİNEZİTERAPİ İLE SKOLYOZ TEDAVİSİ

Skolyozun yarattığı tüm sorunlardan kurtulmak için sırt kaslarının simetrik olarak güçlenmesine yönelik egzersizler yapılması, omurganın kendiliğinden düzelmesini mümkün kılar. Üstelik Kineziterapi Merkezi skolyoz tedavilerinde yüksek oranda başarı elde etmektedir. İlaçsız ve ameliyatsız bir tedavi programı uygulayan kliniğimizde, ameliyat teşhisi konuşmuş pek çok hasta iyileşerek sağlıklarına kavuşmuştu. Dilerseniz skolyoz hastalarımızdan Buse Koç’un hastalık ve iyileşme sürecini kaleme aldığımız makalemizi okuyarak detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Ebeveynlerin yapması gereken en önemli şey çocuklarını gözlemlemek ve hastalığın gelişmesini önlemektir. Bunun için çocuklarınıza Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezimizde uygulanacak sağlık taramaları yaptırabilirsiniz.

Çocuklarınızı kliniğimize;

Ergenlik Döneminde - Önlem Alma Amaçlı Rehabilitasyona
Hastalık Döneminde -Tedavi Amaçlı Rehabilitasyona
Tedavi Sonrası Döneminde - Koruma Amaçlı Rehabilitasyona getirebilirsiniz.

Kineziterapi hakkında daha detaylı bilgi edinmek ya da randevu almak için arayabilirsiniz: (0212) 541 62 60