Bel Ağrısı

10 ANİ BEL AĞRISI NEDENLERİ

Bel ağrısı şikayeti olan birçok kişi hemen bel fıtığı oldum korkusuna kapılır. Oysa bel ağrısı çeken kişilerin çok büyük bir kısmında yapılan tüm detaylı tıbbi incelemelere rağmen ağrıya neden olabilecek hiçbir hastalığa saptanmayabilir. Üstelik sadece yatağınız ya da ayakkabılarınız bile masum birer bel ağrısı nedenleri olabilirler. Eğer belinizdeki ağrının fıtık ağrısı olduğundan şüpheleniyorsanız ‘Bel Fıtığının Belirtileri’ adlı yazımıza göz atabilirsiniz. Fıtık dışında ani bel ağrısına neden olabilecek 10 kriteri sizin bir araya getirdik:

1. SAĞLIKSIZ BESLENME
Bel ağrısına neden olabilecek en masum faktörlerin birincisi sağlıksız beslenme ile aldığımız aşırı kilolarımızdır. Fazla kilolarımıza bağlı olarak gelişen bel ağrısında, kilo ne kadar azalırsa bel ağrısı da o ölçüde seyrekleşerek tedavisi daha kolay bir hale geliyor.

2. HAREKETSİZ YAŞAM
Hareketsiz yaşam, günlük hayatımızın her alanına dahil ettiğimiz teknolojiyle beraber (yürüyen merdiven, asansör, otomobil vb.) ne yazık ki daha da arttı. Üstelik buna bir de spor yapmadığımız için alınan kilolarla kas ve eklemlerimizin esnekliklerini kaybetmesi de eklenince bel ağrılarımızın daha kolay ortaya çıkması kaçınılmaz oldu.
Bel egzersizleri ile bel kaslarımız daha güçlü ve esnek hale gelerek omurgamızın dik durmasına destek olurlar. Kardiyo ve ağırlık çalışmaları önemli olsa da yoga ve stretching egzersizlerinin de belimiz için özellikle önemli olduğunu hatırlatmamızda fayda var.

3. YANLIŞ OTURMAK
Uzmanlar otururken baş ve omuzlarımızın belimize göre daha önde olmasının bel ağrısına neden olabileceğini belirtmekte. Özellikle masa başında uzun saatler çalışanların bel ağrısından korunmak için oturma pozisyonlarına dikkat etmeleri ve oturdukları koltuğu doğru seçmeleri gerekir. Hatta gerekirse bel eğimini destekleyecek ince bir minder ile bellerini desteklemeleri de faydalı olacaktır.

4. OFİS SANDALYEMİZ
Çalışırken, bilgisayar başında, otomobille ya da uçakla seyahat ederken ya da uzun bir filmi seyrederken dahi uzun süre hareketsiz bir şekilde oturmak bel ağrısı nedeni olabilir. Oturur pozisyonda belimizde bulunan omurlar arasındaki vücudun doğal amortisörleri olan disk eklemlerinde basınç artışı olabilir. Bu da bel ağrı yaşamanıza neden olur. Ayrıca eklem yüzeyinde zamanla gelişen çatlaklar ve aşınma nedeniyle de eklem ağrısı daha kolay ve kısa sürede ortaya çıkabilir. Oturarak çalışanların saat başı yerlerinden kalkmalarında, hareket etmelerinde ve doğru oturma pozisyonlarını destekleyecek bir sandalye seçmelerinde fayda vardır.

5. YIPRANMIŞ AYAKKABILAR
Tabanı yıpranmış bir ayakkabı da yürüyüş sırasında omurganın dengesini bozarak bel ağrısına neden olabilir. Ayrıca ayak taban çukurları derin kişiler biraz daha topuklu ayakkabıları, ayak tabanları daha düz kişiler ise biraz daha düz ayakkabıları tercih etmeliler.

6. ESKİMİŞ BİR YATAK
Yatağınız, uzandığınız zaman vücudunuzun tüm noktalarına eşit destek vermeli ve özellikle beliniz ile yatak arasında boşluk kalmamalıdır. Orta sertlikte yataklar tercih edilmelidir. Aşırı sert ya da aşırı yumuşak yataklar da bel ağrısına neden olabilirler.

7. BÜYÜK GÖĞÜSLER
Büyük göğüsler vücudun ön kısmına daha fazla yük bindirerek omurganın öne doğru eğilmesini teşvik eder ve bel ağrısına neden olabilirler. Göğüslerin ağırlığını dengeleyecek, omurgaya destek olacak bir sütyen kullanılması bel ağrılarını hafifletecektir.
Büyük göğüsler nedeniyle bel ağrısı çeken kadınların günlük çanta kullanımında omurgayı dengelemesi için uygun bir sırt çantası kullanmaları daha dik durmalarına ve bel ağrılarından kurtulmalarına yardımcı olacaktır.

8. AĞIR OMUZ ÇANTALARI
Omzunuza astığınız ağır bir çantayı taşımak için omurganız karşı tarafa doğru bükülerek çantanın yükünü dengelemeye çalışır. Omurganın yana doğru eğilmesi disk eklemi dediğimiz eklemlerin üzerinde simetrik olmayan, dengesiz bir yük oluşturur, bel kasları gerilir, hatta siyatik siniri üzerinde baskı ve sıkışma dahi oluşabilir ve tüm bunlar bel ağrısına yol açabilirler. Evden çıkarken bu kadar ağır bir çantaya ihtiyacım var mı diye düşünün, çantanızın içinde gereksiz ve ağırlık yapan fazlalıkları çıkartın ve çantanızı hafifletin.

9. SİGARA
İşte sigarayı bırakmak için bir neden daha. Sigara kullananlarda bel ağrısının, kullanmayanlara oranla en az iki kat daha sık ortaya çıktığı belirtiliyor. Sigara vücuttaki tüm hücrelerde olduğu gibi omurgayı dengeleyen disk eklemi hücrelerinin de daha az oksijenle beslenmelerine ve daha kolay yıpranmalarına neden olarak bel ağrısı ortaya çıkartmakta.

10. STRES VE DEPRESYON
Stresin ve depresyonun bel kaslarını gererek spazma yol açtıkları ve bel ağrısı nedenleri arasında olduğu bilinmektedir. Depresyon dönemlerindeki hareketsiz yaşantı da bel ağrısının ortaya çıkmasına katkıda bulunabilir.

Bel ağrıları ve diğer birçok hastalık için Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezi’mize başvurabilirsiniz. Kineziterapi yöntemiyle tedavi edilen hastalıkları görmek için ‘Hizmet Verdiğimiz Tedaviler’ bölümüne göz atabilirsiniz. Uzman doktorumuzdan randevu almak veya tedaviler hakkında bilgi edinmek için (0212) 541 62 60 nolu numaramızdan arayabilirsiniz.

Web üzerinden online randevu için tıklayın!