Duruş Bozukluğu Kaynaklı Bel ve Boyun Ağrıları

DURUŞ BOZUKLUĞU (POSTÜR BOZUKLUĞU) KAYNAKLI BOYUN VE BEL AĞRILARI

Duruş bozukluğu diğer adıyla postür bozukluğu, farkında olmasak da günlük yaşantımızı ve yaşam kalitemizi etkileyen önemli bir rahatsızlıktır. Bel ve boyun ağrıları duruş bozukluğu ile doğru orantılı olduğu için bu konuya daha fazla önem vermeniz gerekir. Peki, duruş bozukluğunuz olduğu nasıl anlaşılır ve bunu engellemek için ne yapmalısınız?

DURUŞ BOZUKLUĞU NASIL ANLAŞILIR?

İnsan omurgasının normal anatomisinde arkadan bakıldığında düz, yandan bakıldığında ise bel ve boyun bölgesinde hafif çukurluklar göze çarpmalıdır. Yani, sağlıklı bir omurgada bel ve boyunda hafif lordoz, sırt bölgesinde ise hafif kifoz kamburluk gözlenmelidir. Eğer bu eğriliklerde artış ya da azalma olursa ortaya duruş bozukluğu çıkacaktır. Bu da sizin ani sırt ağrısı ve boyun ağrısı çekmenize neden olur.

DURUŞ BOZUKLUĞU NEDENLERİ?

Doğru duruş ve dik durma alışkanlığı çocuk yaşta edinilir. Özellikle ergenlik dönemindeki çocukları sık sık dik durmaları ve doğru duruş pozisyonu almaları konusunda uyarmalıyız. Peki, yaygın olarak duruş bozukluğu nedenleri nelerdir?

1- Gelişim çağındaki çocukların dik durma alışkanlığı edinemeyerek sık sık kambur durması, spor yapmayarak hareketsiz kalmaları.
2- Masa başında çalışan kişilerin bilgisayar başında uzun saatler geçirmeleri ve masalarından kalkmamaları.
3- Bacak bacak üstüne atarak uzun süre bu duruş pozisyonunda kalmak.
4- Bilgisayar kullananların, bilgisayar ekranı ile başlarını aynı seviyede tutmamaları.
5- Ofis sandalyesinin omurga eğriliğine uygun kaviste olmaması.
6- Spor yapmamak ve hareketsiz yaşam tarzını benimsemek.
7- İdeal ayakta durma ve oturma pozisyonunu bilmemek.
8- Rutin şekilde ağır çantalar taşıyarak omurgaya baskı yapmak

DURUŞ BOZUKLUĞUNUN (POSTÜR BOZUKLUĞU) SONUÇLARI

Duruş bozukluğu başlarda önemsiz gibi görünse de uzun vadede ciddi sağlık sorunlarına sebebiyet verebilecek önemli bir rahatsızlıktır. Özellikle masa başı çalışanlarını ve ergenlik çağındaki çocukları tehdit eden postür bozukluğu, biraz dikkat ve egzersizle çözülebilecek bir sorundur. Peki, çok da önem vermediğiniz duruş bozukluğunun yaşam kalitenizi nasıl etkilediğini öğrenmek ister misiniz?

• Ergenlik çağında başlayan yanlış duruş ve yanlış oturuş alışkanlığı, hareketsizlik ve kas zayıflığıyla birleştiğinde omurga eğriliği yani skolyoz hastalığına davetiye çıkarabilir. Özellikle kamburluk (kifoz) ergenlik çağındaki çocuklarda en çok dikkat edilmesi gereken durumdur.
Çocuklarda skolyoz tedavisi ve kineziterapi ile skolyoz tedavisi için makalelerimize göz atabilirsiniz.
Çocukların spora yönlendirilmesi, eklem ve kas yapısının güçlendirilmesine olanak sağlar. Böylece sırt, bel ve boyun kasları gelişir, güçlendir.
• Masa başı çalışan kişilerin ortak sorunu boyun, sırt ve bel ağrılarıdır. Çünkü uzun saatler oturarak çalışmak duruş bozukluğuna, dolayısıyla da omurgada baskıya neden olur. Bu tarz işlerde çalışanların mutlaka saat başı masalarından kalkarak yürümeleri ve hareket etmeleri gerekir. Aksi halde bir süre sonra duruş bozukluğu kireçlenmelere sebep olabilir. Bu durum kaslarınızın zayıflamasına ve güçsüzleşmesine neden olurken, bel ve boyun fıtığı oluşmasına da zemin hazırlar.
Eğer bel ve boyun fıtığınız olduğundan şüphe ediyorsanız uzman doktorumuza görünebilir ve Kineziterapi ile ameliyatsız, ilaçsız bel fıtığı ve boyun fıtığı tedavisi olabilirsiniz.

KİNEZİTERAPİ İLE DURUŞ BOZUKLUĞU TEDAVİSİ

Duruş bozukluğu olan kişiler doktora başvurmalı ve düzenli periyotlarla takip edilmelidir. Doğru oturma, ayakta durma ve yatma teknikleri öğretilerek, dik duruş korsesi ile omurga desteklenmelidir. Fizik tedavi ve düzenli postür egzersizleri planlanarak hastanın duruş bozukluğu tedavisi yapılabilir.

Özelikle Kineziterapi postür düzeltme tedavisi ve uzman doktor tavsiyeleri ile kısa sürede duruş bozukluğu rahatsızlığınızdan kurtulabilirsiniz.

Detaylı muayeneden ve tetkiklerden sonra hastaya özel programlanan duruş bozukluğu egzersizleri ile ani gelişen ağrılarınız, bel fıtığı ve boyun fıtığı oluşma riski, omurga hastalıklarına yakalanma olasılığınız ve kas ağrılarınız azalarak son bulacak. Düzenli uygulanan kineziterapi egzersizleri yaşam kalitenizi arttırır ve size sağlıklı bir gelecek vaat eder.
Kineziterapi fizik tedavi yöntemleri hakkında daha fazla bilgi edinmek veya randevu almak isterseniz (0212) 541 62 60 nolu numaramızdan arayabilirsiniz.

Web üzerinden online randevu için tıklayın!