Sırt Ağrısı

GEÇMEYEN SIRT AĞRISININ NEDENLERİ

Sırt ağrıları; boynun alt ve arka kısmı, omuzların arka kısımları, kürek kemikleri çevresi ve bele kadar uzanan geniş bir alana yayılan, toplumun yaklaşık %25’inde görülen ağrılardır. Sebebi basit bir kas ağrısı olabileceği gibi çok daha ciddi rahatsızlıkların bir belirtisi de olabilir. Peki, sırt ağrısı neden olur? İşte detaylarıyla sırt ağrısının nedenleri:

1. DURUŞ BOZUKLUĞUNA BAĞLI SIRT AĞRISI

Özellikle masa başı görev yapan, uzun süreli bilgisayar kullanan ve ergonomiye dikkat etmeden çalışan kişilerde geçmek bilmeyen sırt ağrıları oluşabilir. Bunlar duruş bozukluğuna bağlı sırt ağrıları kategorisine girer.

Ağrının tipik özelliği: Duruş bozukluğu kaynaklı sırt ağrısı çeken kişilerin şikayeti genellikle, ağrının boyun ve sırt bölgesinde, kürek kemiği çevresinde yaygın bir alanda bulunmasıdır.

Tedavi: Bu tür hastalarda ergonomiye dikkat edilmesi şarttır. Özellikle doğru duruş pozisyonunu korumalı, oturduğunuz yerden saat başı kalkarak hareket etmelisiniz. Bunun yanı sıra kineziterapi egzersizlerini uygulayarak, sıkıntılı bölgeye ait kas ve yumuşak dokuları kuvvetlendirirsiniz. Kineziterapi sayesinde duruş bozukluğuna bağlı sırt ağrılarınızdan ilaç kullanmadan kısa sürede kurtulabilirsiniz.

Duruş bozukluğu hakkında detaylı bilgi isterseniz, “Duruş Bozukluğu Kaynaklı Bel ve Boyun Ağrıları” isimli makalemizi okuyabilirsiniz.

2. MiYOFASİYAL AĞRI SENDROMU (KAS AĞRILARI)

Sırt bölgesinde kaslara ve yumuşak dokulara bağlı gelişen ağrılardır. Toplumun büyük kesiminde sırt ağrılarının en fazla görülme sebebi miyofasyal ağrı sendromudur. Özellikle genç ve orta yaştaki kişilerde sık görülür. Stres, uykusuzluk, postür bozuklukları (duruş bozuklukları) gibi sebepler bu şikayetleri tetikleyebilir.

Ağrının tipik özelliği: Bu hastalarda, genellikle sırt bölgesindeki kaslarda, üzerine basmakla ağrının tetiklendiği noktalar (Triger point ) bulunur. Hastalar o bölgedeki kaslarının aşırı sertleştiğinden şikayetçidir.

Tedavi: Bu tür hastaların tedavisinde sıcak-soğuk uygulamalar, masaj ve kineziterapi yöntemleri (egzersizle tedavi) yaygın olarak kullanılmaktadır. Özellikle kineziterapi ile hem kas ağrılarınızdan kurtulur hem de kaslarınızı güçlendirerek olası miyofasiyal ağrıların da önüne geçmiş olursunuz.

Miyofasiyal ağrılar hakkında detaylı bilgi için tıklayın!

3. BOYUN FITIĞI VE KİREÇLENMELER

Boyun, sırt ve omuz birbirine yakın olduğu için bu bölgelerde ortaya çıkan ağrılar birbirleri ile karışabilmektedir. Boyundan kaynaklanan ağrılar bazen boyunda şiddetli hissedilirken, bazı hastalarda ise sırt bölgesine kadar, bazen de kol boyunca uzanabilmektedir. Boyun ve sırt omurgalarındaki eklemleri tutan kireçlenmeler de çok inatçı sırt ağrılarının kaynağı olabilir. Sırt bölgesindeki omurlar arasında fıtıklar ise daha nadir olarak görülmektedir.

Ağrının tipik özelliği: Sırt ağrısına, özellikle kola vuran ağrı, kolda kuvvet kaybı veya uyuşukluk eşlik ediyorsa bu şikayetlerin boyun fıtığından kaynaklandığını düşünebiliriz. MR tetkiki ile de net bir teşhis konabilmektedir.

Tedavi: Fıtığın ve kireçlenmenin hangi evresinde olursa olsun hastaların kas ve çevre destek dokularını kuvvetlendirmek şarttır. Bunun için de elektroterapi yöntemlerinden ziyade, çok daha etkili ve faydalı bir yöntem olan kineziterapi yöntemi uygulanmalıdır. Kineziterapi egzersizleri ile hastaların mevcut durumlarında düzelme olmakta, hastalıkların ilerleyişi durmakta ve hatta ameliyat seviyesine gelen hastalar ameliyat olmaktan kurtulabilmektedir.

Boyun fıtığı ve kireçlenmeler hakkında daha detaylı bilgi için tıklayın!

4. FİBROMİYALJİ

Fibromyalji kadın hastalarda erkek hastalara oranla daha sık görülen ve boyun ile sırt bölgesi başta olmak üzere ortaya çıkan yaygın vücut ağrıları durumudur. Hastalar sıklıkla sabah yorgun kalktıklarından, çabuk yorulduklarından, geçmek bilmeyen kas ve yumuşak doku ağrılarından şikayet ederler. Genel olarak bu tarz hastaların şikayetleri soğukta, yorgunlukta ve streste artmaktadır. Bazen hastalarda baş ağrıları, mide ve bağırsak sorunları, ellerde uyuşma ve şişlik hissi gibi şikayetler de sık gözlenebilir. Hastaların depresif durumları da ağrının hassasiyetini artırmaktadır.

Ağrının tipik özelliği: Bu hastalarda kaslarda ve yumuşak dokuda yaygın hassas bölgeler mevcuttur. Zaman zaman yumuşak doku şişlikleri ağrıya eşlik edebilmektedir.

Tedavi: Bu tür hastalarda kineziterapi başta olmak üzere fizik tedavi yöntemleri, enjeksiyon tedavileri, antidepresan tedaviler denenmektedir. İlaçsız sağlığı destekleyen Kinaziterapi Merkezi olarak, bu tip hastaların mutlaka kliniğimize uğramasını tavsiye ediyoruz. Uzman doktorumuz tarafından yapılan özel tanı muayenesi ve hastaya özel planlanan egzersiz programı sayesinde hem sağlığınıza kavuşacak hem de vücut sağlığınızı güçlendireceksiniz. Fibromiyalji tedavisi hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın!

5. SKOLYOZ VE KİFOZ

Omurganın yana doğru eğriliği anlamına gelen skolyoz doğuştan olabileceği gibi bazı kişilerde daha sonra da gelişebilir. Skolyoz eğriliği 2 şekilde gözlemlenir. C harfine benzeyen skolyoz veya S skolyoz.

Kifoz ise omurganın dışa doru aşırı eğriliğidir. Halk arasında kambur olarak bilinen kifoz bazen tek başına bazen de skolyoz ile birlikte görülebilir.

Ağrının tipik özelliği: Ağrı skolyozun ve kifozun şekline ve derecesine göre omurga boyunca yaygın olarak devam edebilmektedir.

Tedavi: Ameliyat gerekmeyen vakalarda hastaya uygulanacak kineziterapi ile omurga eğriliğinin ilerlemesi engellenebilir. Mevcut eğrilikte de belirli bir seviyede düzelme sağlanabilir. Kineziterapi yöntemi özellikle 1. Ve 2. evre idiyopatik skolyoz tedavisinde etkilidir.

Skolyoz tedavisi ve kifoz tedavisi hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın!

6. KEMİK ERİMESİ (OSTEOPOROZ)

Özellikle yaşlı ve kadın hastalarda sık görülen bir rahatsızlıktır. Kemik yoğunluğunun azalması ile seyreder. Bu süreçte yaygın ve şiddetli sırt ağrılarına sebep olabilmektedir.

Ağrının tipik özelliği: Genellikle sürekli olan, şiddeti zaman zaman artan sırt ağrıları ile devam etmektedir. Kemik erimesi nedeni ile oluşabilecek kırıklarda ise hastanın ağrısı çok daha şiddetli olabilir. Bu nedenle özellikle yaşlı hastalarda aniden oluşan şiddetli sırt ağrıları mutlaka ciddiye alınmalıdır.

Tedavi: Hastanın kemik erimesine karşı ilaç tedavisi düzenlenmeli. Kendisine omurga çevresi kasları güçlendirecek uygun kineziterapi egzersizleri verilmelidir.

7. ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE TÜMÖRLER

Daha nadir olmakla beraber omurgaları tutan kötü huylu tümörler ve enfeksiyon hastalıkları da sırt ağrısına neden olabilmektedir. Yumuşak doku ve kemik tümörleri, Brucella gibi hastalıklar bunlara örnek olarak verilebilir.

Ağrının tipik özelliği: Bu hastalarda ağrılar özellikle geceleri daha şiddetli seyredebilir. Ağrıya, ateş, terleme,kilo kaybı eşlik edebilir.

Tedavi: Öncelikle hastalığın teşhisi için mutlaka ilgili doktorlara gidilmelidir.

Kineziterapi yöntemi hakkında detaylı bilgi edinmek veya Uzman Doktorumuzdan randevu talep etmek için arayabilirsiniz. (0212) 541 62 60

Web sitemiz üzerinden online randevu için tıklayın!