Diyabet - Şeker Hastalığı Tedavisi

ŞEKER HASTALIĞI (DİYABET) VE KİNEZİTERAPİ İLE TEDAVİSİ

Diyabet, vücudumuzda yetersiz miktarda insülin salgılanması ya da insülin hormonunun vücutta etkili olarak kullanılamaması sonucu gelişen ciddi bir hastalıktır. Halk arasında şeker hastalığı olarak bilinen diyabet, kanda glukozun yani şeker seviyesinin normalin üzerine çıkmasına ve buna bağlı olarak da normalde glukoz olmaması gereken idrarda şekere rastlanmasına neden olur.

Diyabet hastalığının belirgin 2 tipi vardır.

• Tip 1 diyabet: Pankreasta insülin salgılanamaması ya da çok az salgılanmasıyla ortaya çıkan şeker hastalığıdır. Özellikle çocuklarda ve gençlerde görülür.
• Tip 2 diyabet: Vücutta insülin üretimi vardır, fakat üretilen bu insülin miktarı vücuda yetmez. Bu nedenle de yemeklerden sonra şeker hücrelerde enerjiye dönüşemeyerek kan şekerinin yükselmesine neden olur. Özellikle orta yaş ve üzerindeki bireylerde görülür.

ŞEKER HASTALIĞININ NEDENLERİ

TİP 1 Diyabetin Nedenleri:
• Genetik faktörler
• Fiziksel etkenler
• Kimyasal etkenler
• Pankreasta insülin yapan hücrelerin tahribi

Tip 2 Diyabetin Nedenleri:
• Genetik faktörüler
• Hareketsizlik (Fiziksel aktivite)
• Sağlıksız beslenme
• Obezite

Hafif diyabetik hastalar, özel bir diyetle şekeri dengede tutabilirken, ağır formlarda seyreden şeker hastalığında kan şekerinin düşürülmesi için sürekli insülin desteğine ihtiyaç bulunmaktadır. Bu tip hastalarda unutulmaması gereken, ölçülü dozlarda uygulanacak fiziksel egzersizlerin hastanın ağır diyabetik durumunu önemli ölçüde hafifletebilme etkisinin bulunmasıdır. Çünkü hareket aktivite glikozun vücut tarafından daha hızlı şekilde emilmesini, dolayısıyla da kandaki şeker değerinin düşmesini sağlamaktadır.

KİNEZİTERAPİNİN ŞEKER HASTALIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezi’nde şeker hastalarına yönelik egzersizle tedaviyi esas alan iyileştirici bir egzersiz programı uygulanır. Özel geliştirilen rehabilitasyon aletleri ile uygulanan yeni nesil fizik tedavi egzersizleri sayesinde organizmanın enerji ihtiyacı yükseltilerek glikozun hücreler tarafından daha iyi emilmesi sağlanır.

Düzenli olarak uygulanan kineziterapi seansları şeker hastalığında sıkça görülen kilo fazlalığının giderilmesine yardımcı olur. Rehabilitasyon aletlerinde uygulanan bu yeni nesil fiziksel egzersizler, kılcal damar dolaşımının iyileşmesiyle böbrek, eklem ve ayak sorunları gibi komplikasyonların önlenmesine de yardımcı olur.

Şeker hastalığı tedavisinde kineziterapi yöntemi hakkında daha detaylı bilgi edinmek veya uzman doktorumuzdan randevu talebinde bulunmak için (0212) 541 62 60 nolu telefon numaramızı arayabilirsiniz.