Diyabet - Şeker Hastalığı Tedavisi

Diyabet (Şeker Hastalığı) ve Kineziterapi

İnsan vücudu tarafından yetersiz miktarda insülin salgılanması sonucunda halk arasında şeker hastalığı olarak bilinen diyabet hastalığı gelişir. Söz konusu hastalıkla birlikte karbonhidrat, yağ protein gibi temel besin maddelerinin metabolizması bozulur, ayrıca sıvı-elektrolit metabolizmasında dengesizlikler meydana gelir.

Hafif seyirli olgularda diyabetik hastalar özel bir diyetle yetinebilmekte iken, ağır formlarda seyreden şeker hastalığında kan şekerinin düşürülmesi için sürekli insülin desteğine ihtiyaç bulunmaktadır. Ölçülü dozlarda uygulanan fiziksel yüklenmeler bu gruptaki hastaların durumunu önemli ölçüde hafifletebilme etkisine sahiptir. Çünkü motor (hareket) aktivite glikozun yani şekerin vücut tarafından daha hızlı bir şekilde emilmesini, dolayısıyla kandaki şeker değerinin düşmesini sağlamaktadır.

Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezi’nde şeker hastalarına yönelik hareket ile tedaviyi (kineziterapi) esas alan iyileştirici egzersiz yöntemi başarı ile uygulanmaktadır. Özel geliştirilen rehabilitasyon aletleri ile uygulanan fiziksel egzersizler organizmanın enerji ihtiyacını yükselterek glikozun hücreler tarafından daha iyi emilmesini sağlar.

Düzenli olarak uygulanan kineziterapi seansları şeker hastalığında sıkça görülen kilo fazlalığının giderilmesine yardımcı olur. Rehabilitasyon aletlerinde uygulanan fiziksek egzersizler sayesinde kılcal damar dolaşımının iyileşmesi ile böbrek, eklem ve ayak sorunları gibi komplikasyonların önlenmesine yardımcı olur.

Deneyimli uzmanların sıkı kontrolünde bilinçli olarak düzenlenen kineziterapi seansları hastalarımızın durumlarını iyileştirmektedir.

RANDEVU VE UZMAN GÖRÜŞÜ ALMAK İÇİN (0212) 541 62 60

Kineziterapi Ücretsiz Tanışma Seansı