Omuz Eklemi Artrozu (Donmuş Omuz Sendromu)

DONUK OMUZ SENDROMU (OMUZ EKLEMİ ARTROZU) VE KİNEZİTERAPİ TEDAVİ YÖNTEMİ

Donuk omuz sendromu (humeroscapular periartroz) elleri yukarı kaldıramama, yanlara ve arkaya götürememe ve omuzda ağrılarla seyreden nadiren görülen bir hastalıktır. Kadınlarda görülme olasılığı daha yaygın olan donuk omuz hastalığı, sinsi gelişir ve gelişme sırasında hasta hastalığından habersizdir.

DONUK OMUZ HASTALIĞI NEDEN OLUR?

Donuk omuz hastalığının nedenleri arasında kabul edilen bazı etkenler şunlardır:

Omuz Travması: Bir sebepten ötürü (düşme, çarpma, kaza) incinen omuzda ağrı ve hareketsizlikten ötürü donuk omuz sendromu gelişebilir. Bu nedenle bu tür durumlarda mutlaka doktora başvurulmalıdır.
Bazı Hastalıklar: Şeker hastalığı donuk omuz sendromuna yakalanma riskinizi artıran rahatsızlıklar arasındadır. Bunun yanı sıra, boyun fıtığı, bağışıklık hastalığı, kalp ve damar hastalıkları gibi rahatsızlıklar sonucunda da donuk omuz sendromu görülebilir.
Çalışma Ortamı: Eklem, kas ve omurga hastalıkları yaygın olarak ofis çalışanlarını tehdit eder. Eğer uzun süre oturur pozisyonda çalışıyorsanız, donuk omuz hastalığı dikkat etmeniz gereken bir rahatsızlıklardan biridir.
Omuz Kireçlenmesi: Omuzda oluşan rahatsızlıklar düzgün tedavi edilmezse, hastalığınıza ek olarak donuk omuz sendromu da yaşayabilirsiniz. Özellikle kireçlenmeler, kaslarda meydana gelen yırtıklar ve travmalar sonunda mutlaka doktora görünerek tedavi olmalısınız.

Bunların yanı sıra omuz ameliyatları sonrasında donuk omuz sendromu yaşayabilirsiniz. Bu nedenle rehabilitasyon sürecinde mutlaka doktor kontrollü fizik tedavi uygulamalısınız. Özellikle yeni nesil fizik tedavi yöntemi olan kineziterapi sayesinde tüm eklem, kas ve omurga rahatsızlıklarınızdan kurtulabilirsiniz.

DONUK OMUZ SENDROMU BELİRTİLERİ

• Omuz ekleminde şiddetli ağrı
• Hareketlerin kısıtlanması (Kendi başına giyinmekte zorlanma ya da bir şeyi uzanarak alamama gibi)
• Günlük yaşam aktivitesinde düşüş ve ağrının seyrinde azalma olmaması
• Daha çok geceleri ortaya çıkan ve uyutmayan şiddetli ağrı sendromu

Donuk omuz hastalığı belirtileri yavaş ilerlediği için bu konuda dikkatli davranmanız gerekir. Bu nedenle omuz ağrısı hissettiğinizde doktora görünmenizi tavsiye ederiz.

YENİ NESİL FİZİK TEDAVİ İLE DONUK OMUZ TEDAVİSİ

“Hareket sağlıktır” mottosunu ilke edinen Kineziterapi Merkezi, yeni nesil fizik tedavi yöntemi sayesinde hastalara şifa dağıtıyor. Modern rehabilitasyon aletleri eşliğinde özel fizyoterapistler ile uygulanan egzersiz programı sayesinde kas, eklem ve omurga hastalıklarınızdan kurtulacaksınız.

Kineziterapi yönteminde donuk omuz tedavisi, kademeli olarak artış göstererek uygulanır. Kineziterapide Y.Şişonin’in derin boyun kaslarını düzeltme yöntemi sayesinde; omuz kuşağı ve boyun için kasların hipertonusunu giderici özel ekipmanlar kullanılmaktadır.

Detaylı doktor muayenesinden sonra size özel hazırlanacak olan egzersiz programını, Fizyoterapist gözetiminde uygularsınız. Kaslarınızı ve doğal olarak da kemiklerinizi güçlendirecek olan bu egzersizler sayesinde hareket kısıtlığından kurtulacak, yeniden günlük aktivitelerinizi yapabilir hale gelmeye başlayacaksınız.

Hastalığın başlangıç evresinde uygulanan kineziterapi egzersizleri ağrıyı hafifletmeye veya ortadan kaldırmaya olanak sağlar. Etkilenen bölgedeki kan dolaşımının düzelmesine ve bağların güçlenmesine yardımcı olan kineziterapi yöntemi, tedavi süresini de önemli oranda kısaltır. Bu yeni nesil fizik tedavi size yitirilen fonksiyonları geri kazandırır ve tekrarlama riskini de ortadan kaldırır.

KİNEZİTERAPİ DONUK OMUZ HASTASI YORUMU

Mehmet Bey / 40 Yaşında
Şikayeti: Donuk Omuz Sendromu

“ Donuk omuz sendromundan yakınıyordum. Hastalığın getirdiği ciddi hareket kısıtlığı ve şiddetli ağrıdan dolayı çok çaresizdim. Birkaç yıl bu şekilde acı çektim, ağrıyı gidermek için hep ağrı kesici kullandım ta ki midem ve karaciğerim ile ilgili sorunlar belirmeye başlayana kadar. Küçük bir fabrika işletmecisiyim. Ağrılar çalışmama imkan vermiyordu, oysa bakmam gereken bir ailem var. İlk ücretsiz görüşmeye gittiğimde ilk egzersiz seansını denememi önerdiler. Bu tedavi yöntemi kafama yattı. Tedavinin ilk aşamasında bir değişim göremiyordum, ağrılarım eskisi gibi devam ediyordu fakat ben yılmadan sonuna kadar gittim ve başardım. Sonuçta hastalığım geri çekilmeye başladı. Tedavim iki ay sürdü, omzumdaki ağrı neredeyse geçti… Teşekkürler. Aile indiriminden faydalanarak erkek kardeşimi de getirdim. Omurgasında bir problem vardı. Şimdi o da Kineziterapi Merkezi’nde tedavi oluyor.”

Tüm hasta yorumları için tıklayın!

Donuk omuz sendromu ve kineziterapi tedavi yöntemi hakkında daha detaylı bilgi isterseniz “Donuk Omuz Sendromu Tedavisi” isimli makalemizi okuyabilirsiniz.
Daha detaylı bilgi edinmek veya uzman doktorumuzdan randevu talep etmek için (0212) 541 62 60 nolu telefon numaramızı arayabilirsiniz.

Sorularınız için