Kas Yetmezliği ve Buna Bağlı Kalp-Damar Sistemi Hastalıkları

KAS YETMEZLİĞİ VE BUNA BAĞLI KALP-DAMAR SİSTEMİ HASTALIKLARI

Kalp-damar sistemindeki düzensizlikler çeşitli hastalıklara yol açarken, bazen de bunun tam tersi bir durum olarak kas yetmezliği kalp-damar sisteminde bozukluklara neden olabilir.

Kardiyoloji uzmanı elbette bir tedavi planı düzenleyecektir, fakat bundan daha önemlisi kalp-damar sistemini güçlendirmenin sistem çalışmasında görev alan kasları güçlendirmekten geçtiğini bilmektir. Bu nedenle hastanın mutlaka yeni nesil fizik tedavi yöntemi olan kineziterapi ile tanışmasını öneririz. Kasların güçlendirilmesi hastanın durumunun iyiye gitmesine yardımcı olurken, sağlıklı kişilerde de hastalığı önleyici etki bir gösterir.

Bu konuda sadece çalışma ve dinlenme düzeni değil (yeterli uyku, strese sağlıklı tepki, sağlıklı beslenme, sigarayı bırakma gibi), aynı zamanda tüm kas sisteminin eğitilmesi çok önemlidir.

KİNEZİTERAPİ İLE KAS EĞİTİMİ

Kas eğitimi, kalp damar sistemini onarmanın ve korumanın önemli bir öğesidir. Bünyeye etki etme yöntemi olarak Kineziterapi Merkez’inde ise kaslara yönelik ağırlık çalışması kullanılmaktadır. Ağırlık çalışması ve özel egzersiz aletleri ile yapılan kas çalıştırması nöroloji, ortopedi, nöroşirurji uzmanlarının korkutucu hikayelerinin tam aksine tüm vücuda, dolayısıyla da ilgili ekleme, omurga bölümüne veya kasa belirli dozlarda etki etme yöntemidir.

Bir hastaya kalp-damar sistemi ile ilgili bir teşhis konulduğunda doktorlar genelde ilk önce fiziksel aktiviteyi sınırlamaları ve 2-3 kg’dan fazla yük kaldırmamaları şeklinde uyarıda bulunurlar. Aslında tam da bu noktada hasta tedavi edici etki yöntemlerinden biri olan “hareket etmekten” mahrum bırakılmış olur. Bu arada tabii unutmamalı ki, ancak ayarlı bir yük altında doğru ve bilinçli bir şekilde uygulanan hareket iyileştirici etki gösterir. Bu nedenle bizler bu tip hastalara kineziterapiyi yani egzersizle tedavi yöntemini öneriyoruz.

KİNEZİTERAPİ TEDAVİ YÖNTEMİ NASIL TEDAVİ EDİYOR?

Kineziterapi Merkezi’ne geldiğinizde ilk olarak uzman doktorumuz tarafından yapılan detaylı tanı muayenesine girersiniz. Doktorumuz size özel bir kinezi yöntemi belirler. Çünkü kineziterapi egzersizleri kişiye özeldir. Hastanın hastalık durumu ve fiziksel özelliği göz önünde bulundurularak programlanır. Doktor muayenesinin ardından modern rehabilitasyon aletlerimiz ve fizyoterapist eşliğinde bir demo seans alırsınız. Bu demo seans sayesinde alacağınız tedavi yöntemini kavramış olursunuz.

Sonrasında tedavi için sizinle özel olarak ilgilenecek fizyoterapist tarafından doktor gözetiminde egzersiz programınız planlanır. Unutmayın, kalbimiz esasında bir kastır. Bu nedenle doğru yaklaşıldığı takdirde kalp fiziksel efora “alıştırılmaya” elverişli bir organdır. Fiziksel egzersiz kalp kasının güçlenmesini ve performansının artmasını sağlar. Bunun dışında; vücudu kuşatan tüm kaslar da güçlenir.

Fiziksel egzersizler vücutta depolanan fazla yağların erimesine yardımcı olur, damarlarda kolesterol birikmesini engeller, kişiyi zinde tutar. Formda ve zinde kalan kişi ise hastalığı daha kolay yener.

Kineziterapi kapsamında önerilen ağırlık çalışması yalnızca tedavi amacıyla değil, aynı zamanda kalp-damar hastalıklarının önlenmesi için uygulanır. Fiziksel etkinlikle uğraşan herkes kasların dengeli olarak gelişmesi için egzersiz programına mutlaka bir ağırlık çalışması dahil etmelidir.

Egzersiz yaparken vücuda kademeli olarak yüklenilmesine özen gösterilmelidir. Bu esnada mutlaka kontrol edilmesi gereken nabız ve tansiyon değerleri, kalbin ne derece yoğun çalıştığı, yükün daha arttırılabileceği veya azaltılması gerektiği konusunda ipucu verir.

YÜKSEK BAŞARI ORANI

Kineziterapi ile başlangıçta düşük yüklerle hafif egzersizlerden başlanılır ve aşamalı olarak programın zorluk derecesi yükseltilir. Ağırlık çalışması dışında ayrıca eklem hareketliliğini, kas, bağ ve kirişlerin elastikiyetini iyileştirici rehabilitasyon egzersizleri de kullanılır. Kısaca bu yöntem vücuda komple etki eder.

Sonuç itibariyle ağrı sendromları kaybolur, hastanın durumunda iyileşme kaydedilir, hareket kabiliyeti ve iş yapma kabiliyeti önemli ölçüde artar. Hasta topluma yeniden adapte olur. Uzun süren ve sonuç vermeyen tedaviler görmek yerine bu hastalar dolu, keyifli ve renkli bir yaşam sürmeye başlarlar.

Kineziterapi hakkında daha detaylı bilgi edinmek veya uzman doktorumuzdan randevu talep etmek için (0212) 541 62 60 nolu telefon numaramızı arayabilirsiniz.

Sorularınız için