Kalp kasının kanla beslenemeyip bir bölümünün ölmesiyle sonuçlanan kalp krizi, iskemik kalp hastalığının akut formudur.

KALP HASTALIĞI VE KALP KRİZİ SONRASI REHABİLİTASYON

İskemik kalp hastalığı, kalp kasının yeterince kanla beslenememesi sonucunda ortaya çıkan hastalıklara denilmektedir. Ayrıca iskemik kalp hastalığı kalbi besleyen koroner damarların tıkanması ve daralması durumudur.

Kalp kasının kanla beslenemeyip bir bölümünün ölmesi ile de kalp krizi sonuçlanır.

Kronik iskemide aşağıdaki belirtiler görülür:
• Stenokardi (göğüs arkasından boyun, sol omuz ve alt çeneye doğru yayılan ağrı)
• Arteriyel kan basıncında ani sıçramalar
• Kalp ritminde hızlanma veya yavaşlama
• Sık tekrarlayan halsizlik ve güçsüzlük

Kriz sonrası hastanın rehabilitasyon süreci oldukça sordur. Üstelik kriz atlatıldıktan sonra kişinin kendini hasta hissetmemesi ve henüz güçlenmemişken vücuduna fazla yüklenmesi kalbe daha çok zarar verebilir. Unutulmamalıdır ki, iskemide hareket esnasında kalbe gelen yük ciddi derecede artar. Bu nedenle de söz konusu hastalar hareket aktivitelerini önemli oranda kısıtlamak zorunda kalırlar. Bazı hastalar da kriz sonrası yaşadıkları travma ve korku nedeniyle bu fiziksel aktivitelerden tamamen uzaklaşır. Günlük küçük aktiviteleri bile yapmak istemezler. Hastanın, temelinde korku olan bu durumu aşabilmesi için kineziterapi ile tanışmasını öneriyoruz.

KALP KRİZİ SONRASI YENİ NESİL FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON

Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezi’nde kinezi yöntemi ile tedavi, kalp kasları liflerinin daha iyi bir şekilde kanla beslenmesine yardımcı olurken, hastanın hareket aktivitesinin önemli ölçüde artmasına, normal hayata dönmesine de olanak sağlanır. Hastanın toparlanmasında oldukça başarılı bir yöntem uygulayan merkezimiz, aşağıdaki uygulanan prensipler sayesinde yüksek sonuçlar vermektedir:

• Egzersizlerin yalnızca hastane şartlarında sıkı uzman kontrolünde yapılması,
• Fiziksel yük dozunun kişiye özel olarak ayarlanması,
• Egzersiz yoğunluğunun yüksek olması,
• Egzersiz yükünün yoğunluk bazında değil, süre bazında arttırılması.

Tedavi edici özel bir egzersiz kompleksi kalp kasına yoğun kan akışını, dolayısıyla da daha yüksek miktarda oksijen taşınmasını sağlar. Bu sayede bu bölgedeki metabolizma süreci etkinleşir ve hasar gören ilgili kas dokusu kısımları onarılır.

Kineziterapi, kalp kasları liflerinin daha iyi bir şekilde kanla beslenmesine yardımcı olurken, hastanın motor aktivitesinin de önemli ölçüde artmasına ve normal hayata dönmesine olanak sağlar.

Kineziterapi hakkında daha detaylı bilgi edinmek ya da randevu almak için arayabilirsiniz: (0212) 541 62 60