KİNEZİTERAPİ İLE HİPODİNAMİNİN ZARARLI ETKİSİNE ANTİ-YIKICI ETKİ!

Hipodinami, kelime anlamıyla hareket gücünde azalma yani hareketsizlik demektir. Uzun vadede hareketsizlik insan vücudunda yıkıcı etkilere neden olabilir. Bu nedenle hipodinami üzerinde durulması gereken önemli bir konudur.

HİPODİNAMİDE KİNEZİTERAPİNİN GÖREVLERİ VE ETKİLERİ

Hipodinami, kelime anlamıyla hareket gücünde azalma yani hareketsizlik demektir. Üstelik hipodinami, birçok hastalık riskini arttırmakla kalmayıp, onları atlatma sürecini de zorlaştırır. Bu nedenle Kineziterapi hipodinaminin (hareketsizliğin) zararlı etkisine anti etki olarak şöyle bir yöntem belirler:

Adsız_tasarım.png

• Hastaların belirlenmiş fiziksel aktivitelere adaptasyonu ve onların motor aktivitesinin desteği; kineziterapi ile zarar görmüş vücut işlevlerinin (kısmi ya da tamamının) geri kazanılması.
  • Kineziterapi, genel dayanıklılığın arttırılması ve vücudun olumsuz çevre koşullarına adaptasyonunun sağlamasının yanı sıra kas-iskelet sisteminin işlevlerini de geri kazandırır.
  • Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemlerinin bozukluklarının düzeltmesini sağlar.
  • Kineziterapi yöntemiyle Motor aktivite, vücut için daha güvenilir ve doğal tedavi yöntemidir.

Kas hareketinin vücudun tamamına etkisi çok yönlüdür. Yani güçlenen kasların vücuda etkisi şu şekilde olur:

• Vücudun büyümesi ve gelişmesinin stimülasyonu/uyarılması
  • Sinir ve endokrin sisteminin aktivasyonu
  • Vasküler tonusun artışı
  • Vücudun koruyucu işlevlerinin güçlenmesi
  • Kan dolaşımının iyileşmesi
  • Dokularda gaz/oksijen alış-verişinin iyileşmesi

Kineziterapi tedavi yöntemi sayesinde bütün organ ve sistemlerin işlevleri gelişir ve vücudun genel tonusu, onun artan fiziksel, zihinsel ve psikolojik-duygusal yüklere adaptasyon kapasitesi, yaşam kalitesi ve çalışma kapasitesi artar.

Düzenli ve bilinçli fiziksel aktiviteler birçok hastalığın önlenmesini sağlar. Motor aktivitenin azalmasına neden olan hastalık nedeninin kaldırılması ve tamamen iyileştirilmesi mümkün olmadığında bile, kineziterapi kişiye kaybolmuş işlevlerin ve tatmin edici çalışma kapasitesinin geri kazandırılmasını sağlıyor.

Kineziterapi egzersiz yöntemi ve iyileştirici etkileri hakkında daha detaylı bilgi edinmek veya uzman doktorumuzdan randevu talep etmek için (0212) 541 62 60 nolu telefon numaramızdan arayabilirsiniz.

Sorularınız için tıklayın!

Sağlığınız İçin “Hareket”e Geçin