Buse Koç: 13 yaşında, öğrenci.
Kliniğimize geldiği zamanki şikayetleri: Sırtta ağrı, eğri durma ve yürüyüşte bozukluk.

Hastalığın Teşhisi

Fiziksel durumu ailesi tarafından fark edilen 13 yaşındaki Buse, kliniğimize 04/2018 tarihinde başvurdu. Yapılan muayene sonucunda sol omuz düşük, sağ kürek kemiği sola göre daha belirgin ve dışa doğru çıkık, sağ kalça yukarıda ve sağ dizi de öne doğru çıkık durumdaydı. Hastanın eklem hareket açıklığı üst, ekstremite tam ve nörolojik muayenesi de doğaldı. Alt ekstremite bakısında sağda kalça hareket açıklığı son sınırında olup kısıtlılık mevcuttu. Diz eklemi fleksiyon pozisyonunda duruyordu. Alt ekstremitede nörolojik muayenesi de doğaldı.

İncelenen ön ve arka grafiklerinde sırt bölgesinde 40 derece (T7-8) açıklığı, sola bakan bel bölgesinde 40 derece (L2-3) açıklığı ve sağa bakan Skolyoz açıları mevcuttu.

busekoc1busekoc2busekoc3

Hastanın Kineziterapi İle Tedavisi

Hastaya tanı ve teşhis konulduktan sonra kineziterapi yöntemiyle egzersiz programı hazırlandı. Bu tedavide prensip olarak solunumun düzenlenmesi, postürün düzeltilmesi, kas kuvvetlerinin dengesizliğinin düzeltilmezi ve esnekliğin artırılması amaçlandı.

Hastanın sırt ve bel bölgesine hareketlilik kazandırılarak fonksiyonel skolyoz egzersizleri verildi. ‘Segmental Fonksiyonel Egzersizler’ ile hastamıza vücut segmentlerinin düzgün ve simetrik yerleştirilmesi öğretildi. Sırt, kollar, bel ve bacakların tüm kas gruplarında da gövdeyi vertikal pozisyona yaklaştırmak amaçlandı; çünkü bu şekilde hareketliliğin alt omurgalara kadar inmesi sağlanabilir. Strüktürel egzersizlerde eklem ve kas gruplarında yapısal değişiklikler olduğundan, skolyoz açılarına göre sırt ve bel bölgesi için ayrı ayrı asimetrik egzersizler çalıştırıldı.

Çocuk skolyozu tedavi yöntemi hakkında detaylı bilgi için ‘Çocuklarda Skolyoz Tedavisi’ isimli makalemize göz atabilirsiniz.

Hastanın Kineziterapi İle İyileşme Süreci

Hastamızın ikinci ve dördüncü aylarda kontrol grafikleri yinelendi ve Cobb açısı (skolyoz tanısı konulurken kullanılan ölçüm metodu) ile takipleri yapıldı. 9. Ayda yapılan dört kürlük tedavi ardından torakal bölge 29 derece, lomber bölge ise 20 derece skolyoz seviyelerine indirgendi. Ayrıca aktif tedavi seansları dışında da dinlenme, oturma, ayakta dik duruş ve yürüme sırasında hastanın yapması ve yapmaması gereken tüm unsurlar doktorumuz ve rehabilitanı tarafından sıklıkla anımsatıldı.

Çocuklarda skolyoz belirtileri çoğunlukla büyümenin en yoğun yaşandığı 6-8 ve 10-12 yaş arasında görülmeye başlar. Bu nedenle çocuklarınızın fiziksel sağlığını dikkatle takip etmenizi ve belirli aralıklara doktor kontrolüne götürmenizi tavsiye ederiz.

Kineziterapi tedavileri hakkında daha detaylı bilgi edinmek ya da randevu almak için arayabilirsiniz: (0212) 541 62 60