KİNEZİTERAPİ YÖNTEMİ VE VÜCUT ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Hareketsizliğin pek çok hastalığın başlangıcında yatan en temel gerçek olmasını bilmemize rağmen, yaşam koşullarımız ve tembelliğimiz nedeniyle hareket etmemeye devam ediyoruz. Oysa günlük egzersiz programlarımız olsa, dinlenirsen geçer denilen bazı hastalıkları uzman doktor gözetiminde egzersizle çözmeye çalışsak çok daha sağlıklı olabilir ve yaşam kalitemizi arttırabiliriz.

Ne de olsa “işleyen demir pas tutmaz!”

Kineziterapi, hareketle tedavi yöntemini temel alan, ilaçsız ve ameliyatsız hastayı sağlığına kavuşturmayı amaçlayan özel bir kliniktir. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezimizde yüzlerce hasta ameliyatsız ve ilaçsız tedavi olma imkanı bulurken, yaşam kalitelerini de yüksek oranda arttırma şansını yakaladı. Peki, Kineziterapi tedavisinin vücut üzerindeki etkileri nelerdir?

• Vücudun genel dayanıklılığının arttırılması ve olumsuz çevre koşullarına adaptasyonunun sağlanması
• Kas-iskelet sisteminin işlevlerinin geri kazandırılması; bu durum kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemlerinin bozukluklarının düzeltmesini de kapsıyor.

Kas hareketinin güçlenmesinin tüm vücuda etkisi çok yönlü olur. Bu etkiler arasında şunları sıralayabiliriz:

1. Vücudun büyümesi ve gelişmesinin stimülasyonu/uyarılması
2. Sinir ve endokrin sisteminin aktivasyonu
3. Vasküler tonusun artışı
4. Vücudun koruyucu işlevlerinin güçlenmesi
5. Kan dolaşımının iyileşmesi
6. Dokularda gaz/oksijen alış-verişinin iyileşmesi

• Kineziterapinin uyguladığı motor aktivite yöntemi, vücut için daha güvenilir ve doğal tedavi uygulamasıdır.

Kineziterapi tedavi yöntemi sonucunda bütün organ ve sistemlerin işlevleri gelişir; vücudun genel tonusu, onun artan fiziksel, zihinsel ve psikolojik-duygusal yüklere adaptasyon kapasitesi, yaşam kalitesi ve çalışma kapasitesi artar. Bu düzenli fiziksel aktiviteler sayesinde sadece hastalıklar iyileştirilmez aynı zamanda birçok hastalığın da önlenmesi sağlanır.
Kineziterapi, motor aktivitenin azalmasına neden olan hastalık nedeninin kaldırılması ve tamamen iyileştirilmesi mümkün olmadığında bile, hastaya kaybolmuş işlevlerin ve tatmin edici çalışma kapasitesinin geri kazandırılmasını sağlıyor.

Kineziterapi Tedavi Merkezi hakkında daha detaylı bilgi edinmek ya da randevu almak için arayabilirsiniz: (0212) 541 62 60