19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik Ve Spor Bayramı Ulusun Gençliği Ve Sağlığı İçin Kineziterapi

Türkiye’de 19 Mayıs Atatürk Anma, Gençlik ve Spor bayramı olarak kutlanıyor ve Kineziterapi Merkezi olarak bu önemli günde tüm vatandaşları tebrik ederiz.

Bugünün, Türk milleti için ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Çünkü bu gün Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a ayak bastığı gündür. 16-19 Mayıs tarihleri Kurtuluş Savaşı ile ilişkili günlerdir.

Ama asıl önemli olan şudur ki, Atatürk’ün, bağımsızlık fikirlerinin gençler tarafından da gerçekleştirileceğini görmesidir.Türk milleti gençler tarafından yükseltilecektir. Böylece gençlik veya ulusun gençliği kavramı güçlenmiştir. Atatürk, yaş sınırlarını belirtmeden sık sık gençlikten bahsederdi. Onun fikir yeniliği bütün ulusun sağlığı ve fiziksel eğitimidir. İşte bu yüzden, bu tarihte Gençlik ve Spor bayramı kutlanır.

Onun beyanları bizim için çok önemlidir. Sonuçta, Kineziterapi fikri yaşa bakılmaksızın tüm insanların sağlığıyla bağlantılıdır, bu da gösterir ki bütün ulusun sağlığı ile bağlantılıdır.

Gençliği Uzatmanın İmkanı Sağlıklı Olmaktan Geçer

“Kinezi” terimi hareket anlamına gelir, kelimenin tam anlamıyla hareket terapisi diye çevrilir. Aslında, Kineziterapi, doğu ve batı kültürlerinin çalışmalarını genelleştiren, temelinde bilimsel ve metodolojik tecrübelere dayanan fiziksel tedavi biçimidir. Kineziterapi tedavisinin amacı, insanın sağlığını ve yaşam kalitesini iyileştirmektir. Terapi sonucu, hastanın durumuna ve patolojisine, yaşa, fiziksel yeteneklere bağlı olarak aktif ve pasif hareketlerle elde edilir. Tedavi yöntemi insanın doğasında var olan iç rezervlerin sayesinde organizmanın işlevlerini yenilemeyi hedefler. Kineziterapi sadece hastalara değil, 40tan fazla hastalığı önlemeye de yardımcı olur.

Ve biz Atatürk fikirlerini devam ettirmekten gurur duyuyoruz.
Ayrıca, onun gibi, biz de gelişmiş ve modern, güçlü ve sağlıklı bir Türkiye için varız.
Anne, her birimizin sahip olduğu en kıymetli varlığımızdır. Ne yazık ki ebeveynlerimiz her zaman genç kalamayacak. Bu üzücü fakat kaçınılmaz bir gerçektir. Yıllar geçtikçe hareketleri kısıtlanır, duygu durumları farklılaşır, hastalıklar baş gösterir.

Sevgi dolu evlatlar için özel teklif!

12 Mayıs 2019’da büyük mutluluk ile Anneler Günü’nü kutlayacağız.

Anneler Günü için, İstanbul’da bulunan Kineziterapi Fizik Tedavi Merkezimiz, 6 Mayıs -18 Mayıs arasında, “ÜCRETSİZ MUAYENE BİZDEN ” fırsatını ebeveynlere sunmaktadır.

Yaş ilerledikçe, her yıl farklı hastalıklara sebebiyet vermeye başlıyor. Genç olmayan vücuda özenli bir dikkat ve ihtiyatlı davranış gerektirmektedir.

• Ebeveynlerin rahatsızlıkları şiddetlendiği, acılarının arttığı zamanlarda aşmaları için yardımcı olunuz!
• Onların sağlığı ile düzenli olarak ilgilenmeyi unutmayınız!
• İyi bakın, nitelikli tıbbi yardıma dikkat edin!

Genellikle yaşlı ebeveynler, kollarını hafifçe sallayarak, cesur bir şekilde ağrılara ve hoş olmayan semptomlara katlanırlar. Ebeveynlerinizi, aktif yaşam tarzının, onların hayatında yeni bir güç dalgası hissetmelerine yardımcı olacağına ikna ediniz. Tedaviye başlamadan önce Kineziterapi Merkezimize kendiniz gelebilir ve ebeveynleriniz hakkında doktorunuza danışabilir, ardından da anne ve büyükannelerinizi getirebilirsiniz.

Ayrıca, Ebeveynlere televizyonda ve radyoda reklamı yapılan tüm ilaçlara güvenmemeleri gerektiğini de açıklayınız. Birçok ilacın, bütün hastalıkları iyileştirebilecek mucizevi varlığı bulunamaz.
Böyle bir yaşta yaşam standardınızı yükseltmek için, doktor-kineziterapist tavsiyesi üzerine fiziksel egzersiz önemlidir. Fiziksel aktivite fiziksel ve zihinsel olarak uyarır, kineziterapi tüm vücudu iyileştirir. Daha ayrıntılı tanı için, doktorunuz ile bir görüşme ayarlayınız. Ücretsiz ilk randevu için, ebeveynlerinizi bize önceden kaydettiriniz.

Hiçbir şey; ebeveynleri, evlatlarının onların sağlıklarını önemsemesi kadar memnun edemez!

Birçok ebeveyn, bunu kendileri yapmayacaktır, fakat evlatlarının sağlıklarını iyileştirmek için özen göstermeleri onları memnun edecektir.

Anne, her birimizin sahip olduğu en değerli varlıktır.
Rehabilitasyon merkezimizdeki sağlık eğitimi ile bu tür sorunları çözmeye, sağlık durumunu iyileştirmeye,yaşam kalitesini arttırmaya yardımcı olacaktır. Nasıl:

- Sırt ağrısı;
- Boyun ağrısı;
- Servikal ve lomber fıtık (Bel ve boyun fıtığı);
- Kafa, sırt ve omurga travmaları;
- Baş ağrısı, baş dönmesi, bayılma;
- Bacaklarda uyuşma ve kasılmalar;
- Çift görme;
- Kulaklarda çınlama;
- Uyku bozukluğu;
- Hafıza kaybı;
- Kronik yorgunluk sendromu;
- Kaygı, korku;
- İdrar bozukluğu.
- Diz ağrıları
- Kireçlenmeler
- Eklem ağrları
- Omuz ağrıları

Ebeveynlerimize özen göstermek bizim görevimiz ve onların ömürlerini uzatmak için bu bir fırsat!

Ağrıları Dinlenme İle Değil, Hareketle Giderdiler!

“ Bilinçli Egzersiz Tedavi Eder, Yanlış Egzersiz Sakat Bırakabilir”
Kineziterapi egzersizlerini Fizik tedavi Uzmanı Doktoru onayı ve kontrolünde fizyoterapistler eşliğinde yapın.

Kineziterapi Yöntemi; Kireçlenme, Bel-Boyun Fıtığı, Disk Çıkıntısı, Eklem Ve Sırt Ağrısı Gibi Şikayetleri, Genellikle Tavsiye Edildiği Gibi Dinlenme İle Değil Hareketle Tedavi Eder.

Hastalar çoğunlukla sırt ve eklem ağrısı şikayetleri ile Kineziterapi Rehabilitasyon Merkezi’ne gelirler. Ancak, hastalarda göründüğü gibi ağrılar kemiklerde ortaya çıkmaz. Ağrı; kaslar, bağlar ve tendonlarda olur. Kemiğe beslenme kaslardan gelir ve çalışan kaslar metabolizmayı düzenler. Kaslar çalışmıyorsa, kemiklerde distrofik değişiklikler oluşur. Genellikle yaşla ilişkili bir fenomen olduğu kabul edilmektedir. Ancak öyle değil! Kaslar işe dahil olduktan sonra sorunlar ortadan kalkar. Bu nedenle Kineziterapi yöntemi; kireçlenme, bel-boyun fıtığı, disk çıkıntısı, eklem ve sırt ağrısı gibi şikayetleri, genellikle tavsiye edildiği gibi dinlenme ile değil hareketle tedavi eder.

Şahsen bir soru sormak isterseniz Uzman Doktorumuzla ön görüşmelerimiz ÜCRETSİZDİR.

RANDEVU VE UZMAN GÖRÜŞÜ ALMAK İÇİN (0212) 541 62 60

Bel Fıtığı ve Eklem Hastalığı Dinlenme ile değil, Bilinçli Egzersizle Tedavi Edilir!

"Bilinçli egzersiz tedavi eder, yanlış egzersiz sakat bırakabilir”

Edildiği Gibi Dinlenme İle Değil Hareketle Tedavi Eder.

bel fıtığı

Bizi Takip Edin…

Boyun Ağrılarınız İçin
Kineziterapi Yöntemi İle Tedavinizde Biz Sadece Rehber Olalım!

Buradaki anahtar unsur hastanın kendisi olup, hekim sadece iyileşmeye giden yolda hastaya rehberlik etmektedir.

Kineziterapi Yöntemi;
Omurga Ve Boyun Hastalıklarına Bakışta Gerçek Bir Devrim Yaratmıştır. Boyun Ağrısının Tedavisinde Soruna Yeni Bir Bakış Getirmiştir.

Traksiyon Traksiyon
Traksiyon

Buse Koç
13 Yaşında
Öğrenci

Şikayetleri: Sırtta ağrı, eğri durma, yürüyüşte bozukluk.

Daha önceden durumu ailesi tarafından fark edilen Buse son olarak kliniğimize 04/2018 tarihinde başvurdu.

Yapılan muayenesinde sol omuz düşük, sağda kürek kemiği sola göre daha belirgin dışa çıkık, sağ kalça yukarıda ve sağ dizi öne doğru durmakta idi. Eklem hareket açıklığı üst ekstremite tam, nörolojik muayenesi doğaldı. Alt ekstremite bakısında sağda kalça hareket açıklığı son sınırında kısıtlılık mevcuttu. Diz eklemi fleksiyon pozisyonunda duruyordu. Alt ekstremitede nörolojik muayenesi doğaldı.

busekoc1busekoc2busekoc3

İncelenen ön ve arka grafilerinde sırt bölgesinde 40 derece (T7-8) açıklığı sola bakan bel bölgesinde 40 derece (L2-3) açıklığı sağa bakan Skolyoz açıları mevcuttu.

Kineziterapi ile;
Tedavide prensip olarak solunumun düzenlenmesi postürün düzeltilmesi, kas kuvvetlerinin dengesizliğini düzeltmek ve esnekliklerini arttırmak amaçlandı. Sırt ve bel bölgesine hareketlilik kazandırılarak fonksiyonel skolyoz egzersizleri verildi. Segmental Fonksiyonel Egzersizlerle hastamıza vücut segmentlerinin düzgün ve simetrik yerleştirilmesi öğretildi. Sırt, kollar, bel ve bacakların tüm kas gruplarında gövdeyi vertikal pozisyona yaklaştırmak amaçlandı; çünkü bu şekilde hareketliliğin alt omurgalara kadar inmesi sağlanabilir. Strüktürel egzersizlerde eklem ve kas gruplarında yapısal değişiklikler olduğu için skolyoz açılarına göre sırt ve bele ayrı ayrı ve asimetrik egzersizler çalıştırıldı.

Hastamızın ikinci ve dördüncü aylarda kontrol grafileri yinelendi ve Cobb açısı ile takipleri yapıldı.
9. Ayda yapılan dört kürlük tedavi ardından torakal bölgede 29 derece, lomber bölgede 20 derece skolyoz seviyelerine indirgendi.

Aktif tedavi seansları dışında dinlenme, oturma, ayakta dik duruş ve yürüme sırasında hastanın yapması ve yapmaması gereken unsurlar kendisine hekimi ve rehabilitanı tarafından sıklıkla anımsatıldı.

Yrd. Doç. Dr. Nihan KARAGÖZ
Çocuk Skolyoz